ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

Home / Услуги / FITVIBE EXCEL / ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

FITVIBE EXCEL – ИНФОРМАЦИЯ

1.Как работи вибрационната плоча Fitvibe?

Вибрационната плоча Fitvibe работи на принципа на Контролираната Цяло Телесна Вибрация или кЦТВ. При кЦТВ, триизмерни механични вибрации с главен вектор във вертикална посока се предават по тялото, чрез вибрационната плоча. С Fitvibe, честотата на вибрации може да се настройва от 20 до 60Hz (20 – 60 движения в секунда). Механичната стимулация произвежда разтягащ ефект в мускулите. Това означава, че мускулите реагират на вибрациите автоматично, чрез свиване и отпускане. Въпреки че има разлики между различните хора, честоти около 30Hz и по-високи създават много интензивни и високо ефективни мускулни контракции. По-ниските честоти се използват предимно за релаксация и стимулиране на кръвообращението.

2. От кога съществуват вибрационни тренировки?

Учени от бившия Съветски Съюз започнват развитието на вибрационно силовата област през 1970-те за подготвяне на Олимпийски атлети. По-късно я прилагат при космонавтите по време и след завръщане от открития космос.След края на този век се поставя на търговски начела.

3. Кои произвежда Fitvibe?

Вече над 35 години, GymnaUniphy разработва и произвежда новаторски продукти за световните физиотерапевтични и фитнес пазари. Те са водени от последните разработки в сферата на електрониката и механиката и от цялостни пазарни анализи от над 70 страни. Компанията е един от пазарните лидери в своята пазарна ниша.

GymnaUniphyе част от IMS Group. Централният офис е разположен в Билзен (Белгия).Отделът по изследване и разработка на Fitvibe се намира в Берлин,Германия.

4. Кога не трябва да използвам вибрационна плоча?

Всеки,на когото е позволено да спортува може да използва Fitvibe свободно. Но основното предимство на Fitvibe е неговата ниска прагова стойност на натоварване, което означава, че възрастни, инвалиди или възстановяващи се хора също могат да използват Fitvibe. Все пак има няколко абсолютни и относителни ограничения.

5.Как може да ми помогне Fitvibe?

Fitvibeе уред с леко динамично действие, но висока ефективност, което означава че може да се използва от повечето хора. Подходящ е за мускулите,кръвообращението, костната и нервната система. В допълнение ще ви накара да се чувствате по-добре поради хормоналните ефекти. Но имайте в предвид, че Fitvibe не е лекарство! Действието му може да се сравни с това на спортуването. Той е уред, който ви позволява да тренирате тялото си дори, когато тялото ви няма възможност да приложи реални усилия. Fitvibe действително ви тренира! Ако имате специфично състояние и се питате дали Fitvibe може да ви помогне, консултирайте се със своя терапевт или специалист.

6.Моят доктор или във фитнес центърът не са чували за Fitvibe. Какво мога да направя?

Винаги може да поканите своя доктор, терапевт или фитнес инструктор въвFitvibe център. Допълнително може да ги насочите към тази брошура(http://www.Fitvibe.com/images/downloads /18155_excel_serie_ENG.pdf).Или просто я разпечатайте!

7. От каква възраст мога да започна тренировки с Fitvibe… и до каква възраст?

Fitvibeсе използва от хора на възраст грубо от 7 до 77 години. Положението на потребителя върху вибрационната плоча е най-важния фактор. Трябва да сте способни да заемете правилните стойки, за да поемете вибрациите.Това означава, че трябва да можете да следвате препоръките и да можете да заемате стойките.

Децата трябва да играят и да се занимават със спорт колкото може повече. Тъй като техните стави все още не са напълно развити, естествените движения са най-добри. Fitvibe не бива да е единствения или дори най-важния аспект от тяхното двигателно развитие. Колкото до възрастните хора,няма реална граница за възрастта, освен да са способни да изпълняват програмата, дори и да е на ниска честота.

8. Ако искам „тренировка на цялото тяло“, мога ли да я направя в една сесия?

Действително можете! На дисплея за избор на мускулна група може да изберете програма за цялото тяло. Само изберете желаното ниво на тренировка и готово!

9. Аз вече съм в добра форма. Мога ли да започна от по-високо ниво?

Препоръчваме дори трениран човек да започне полека през първата сесия. Опознайте машината и правилните стойки и позволете на тялото си да свикне с усещането. По-интензивно е от колкото си мислите. Но ако сте в добра форма не се притеснявайте да напредвате малко по-бързо!

10. Защо понякога усещам леко главоболие след тренировъчна сесия?

Някои хора изпитват леко главоболие след първите няколко тренировъчни сесии.Това обикновено е резултат от не дотам идеална стойка на вибрационната плоча. Вибрациите трябва да се поемат от тялото. Ако усещате, че главата ви вибрира по време на упражненията, опитайте леко да преместите тялото си, за да откриете правилната позиция.

И помнете, Fitvibe раздвижва метаболизма ви, така че бъдете сигурни, че сте хапнали и пийнали малко преди сесията.

11. Колко често мога да тренирам с Fitvibe?

Няма реална граница, освен разумна преценка. Вибрационната плоча е сериозна машина, така че използвайте я разумно. Като правило използването веднъж седмично е за удоволствие, два пъти е за поддръжка, три пъти за билдинг!

12. Как Fitvibe кара мускулите ми да се съкращават автоматично?

Всеки мускул има специализирани влакна, които отчитат дори и най-малките промени в дължината на мускула. Вертикалните вибрации карат дължината на мускула да се променя, така че тези специализирани мускули предизвикват резки рефлекси и следователно свиване и отпускане с бързи темпове.

13. Помага ли Fitvibe срещу остеопороза?

Да!Плътността на костите зависи от 4 фактора: генетика, хранене,вертикално натоварване и хормони. Fitvibe повишава натоварването на костите и отпуска ключови хормони. По този начин устройството има потенциала да предотврати деградация на костите и остеопороза. Имайте впредвид, че остеопорозата е заболяване. Костна минерална плътност(КМП) под 70mg/ml е абсолютен показател.

14. Помага ли Fitvibe срещу целулит?

Да!Fitvibe повишава подкожната микроциркулация. В допълнение, човек трениращ на Fitvibe гори повече мазнини и подобрява своя мускулен тонус. В резултат кожата се опъва и изглежда по-гладка.

15. Повишава ли Fitvibe гъвкавостта ми, подвижността ми?

За нормална мускулна гъвкавост, изпълняване по едно разтягане на мускулна група ще е достатъчно за поддържане на текущата ви мускулна дължина.Задържане във всяка позиция за 30 до 90 секунди е достатъчно. За тази цел най-подходящи са умерените честоти.

Когато се занимавате с разтягане и програми за гъвкавост, безопасността винаги е с най-голям приоритет. Слушайте тялото си, ако позицията е неудобна за ставите или предизвиква натоварване в друга мускулна група,променете упражнението и потърсете ръководство.

16. Когато комбинирам Fitvibe и кардио-тренировки, трябва ли Fitvibe сесията да е първа?

Най-добре е да започвате с Fitvibe сесия. По този начин ще сте правилно разгрели преди кардио-тренировката. Изпускането на хормони в тялото ви по време на Fitvibe сесията ще помогне да тренирате по-ефективно на колелото или бягащата пътека. А след карио-тренировката Fitvibe ще ви помогне за разтоварващите упражнения.

17. Мога ли да тренирам на Fitvibe с боси крака?

Разбира се, че можете! Така дори е по-ефективно и интензивно, тъй като подметките на обувките абсорбират част от вибрациите. Но въпреки това много хора се чувстват по-удобно с обувки, точно поради този абсорбиращ ефект. Освен това подметките служат за стабилизатор.

18. Упражненията които правя с коланите ефективни ли са?

Очевидно повечето упражнения използващи коланите са по-трудни. Жизненоважно е коланите да са затегнати и да не се движите по време на упражнението.Освен това е препоръчително да увеличите амплитудата на Fitvibe за да получите най-добри резултати.

19. Когато правя упражнения с Fitvibe има ли разлики в сравнение с традиционната силова тренировка?

Научните изследвания показват, че тренировките с Fitvibe имат ефект подобен на традиционните силови тренировки, Всъщност положителните ефекти се постигат дори по-бързо. И тренировка на вибрационната плоча е със сигурност по-ефективна. При традиционна тренировъчна сесия се натоварват само 40% от мускулните влакна; с Контролираната Цяло Телесна Вибрация или ЦВТ тренировка този процент достига 100%. И не само мускулната тъкан реагира. Прилагането на ЦВТ също има положителен ефект на сухожилията, костите, нервната система и хормоналния баланс. Знайте,че сърцето е най-важният мускул. И въпреки че Fitvibe тренира донякъде сърцето, желателно е да комбинирате Fitvibe с кардио-тренировки.

20. Могат ли регенериращите хормони произвеждани след вибрационна тренировка да имат вредни ефекти?

Не,тъй като хормоните са естествен продукт на тялото. Това е естествен процес, който се случва и когато тренирате и други спортове.Предимството на Fitvibe е, че произвежда тези хормони без прекалени физически последици.

21. Могат ли вибрациите да бъдат вредни?

Цяло Телесни Вибрации е инженерен термин. Той включва разтрисане или друсане на човешкото тяло, чрез поддържаща повърхност (обикновено седалка или под), например при шофиране или возене с превозно средство по черен път, опериране с тежки машини или стоене на структура прикачена към голяма, мощна, фиксирана машина, която се удря или вибрира. Това има отрицателни въздействия.

Контролираните Цяло Телесни Вибрации целят да извлекат положителните ефекти от ЦТВ, с фиксирана постоянна амплитуда и фиксирана добре балансирана честотна област. Допълнително Личният Треньор на Fitvibe обяснява и визуализира правилната стойка за всяко упражнение. Вибрационните плочи на Fitvibeса проектирани за безопасността и здравето на потребителя като първостепенни приоритети.

22. Използването на по-високите режими е по-трудно. А по-ефективни ли са?

При вибрационните тренировки имат значение 4 параметъра: честота,амплитуда, време и стойка (положение върху Fitvibe). Амплитудата на тренировката трябва плавно да се повишава. Тренирането при режим на по-висока амплитуда означава, че натоварването на тялото е по-голямо,което ви прави по-силен. С тренирането с високи амплитуди не бива да бъде се прекалява. Слушайте тялото си!

23. Ако прекъсна тренировки след няколко седмици интензивни тренировки, колко време ще траят ефектите?

Както при всички спортове, човек в по-добра основна форма ще се радва на ефектите от тренировките по-дълго. Като правило използването веднъж седмично е за удоволствие, два пъти е за поддръжка, три пъти за билдинг! Така че най-доброто решение е да продължавате да вибрирате!

24. Кога мога да увелича интензивността на тренировките и как да го направя разумно?

Тъй като първоначалната тренировъчна фаза с Fitvibe става на неврологично ниво (както и при традиционните тренировки), е необходимо всеки трениращ с Fitvibe да се аклиматизира с тази нова форма на трениране,за да се ползва от пълните ефекти на вибрациите. В зависимост от състоянието на индивида, продължителността на Фазата за Адаптация може да продължи четири седмици или повече или за кратко като по-малко от две седмици. Fitvibe препоръчва следната прогресия:

1. Увеличавайте времето на всяка тренировка – 30сек до 45сек, 45сек до 50сек.
2. Намалявайте времето за почивка между упражненията – 60сек до 45сек, 45сек до 30сек и т.н.
3. Увеличавайте броя сетове в упражнение.
4. Изпълнявайте упражненията динамично.
5. Добавяйте допълнителни упражнения.
6. Увеличавайте честотата – 30Hz, 35Hz, 40Hz
7. Включете едностранни упражнения (напр. изпълнявайте упражнения на един крак и т.н.)
8. Увеличавайте амплитудата – Ниска към Висока.

25. Може ли вибрационните упражнения да предотвратят или лекуват разширени вени?

Разширените вени се причиняват от изпускане на клапите на кръвните съдове. Поради гравитацията, кръвта нормално се стича в долните крайници. Единствения начин по който тялото може да изпомпва кръвта бедна на кислород обратно към сърцето е, чрез тези клапи, предотвратяващи стичането й обратно.Fitvibe силно стимулира кръвообращението и подобрява връщането на кръвта, ако се използва редовно. Препоръчваме да изпълнявате упражненията динамично. Ако искате да правите масажиращи упражнения,които са много важни за кръвообращението, първо масажирайте около разширените вени преди Fitvibe да влезе в директен контакт с тях.

26. Подобрява ли Fitvibe кръвообращението на цялото тяло или само локално?

При масажиращите упражнения кръвообращението ще се подобри предимно локално с много положителен ефект, тъй като противодейства на целулита.Кръвообращението в мускулите също се повишава много. При упражнения включващи свиване на мускулите обикновено кръвообращението намалява временно, този феномен е известен като вазоконстрикция (намаляване отвора на кръвоносните съдове, обусловено от повишеното налягане на стените) Обаче докато стоите на Fitvibe, кръвообращението в мускулната и кожната тъкан се увеличава много, което е много забележително.